dimarts, 9 d’abril del 2013

Crèdit de Síntesi-Barcelona

El Poder de la Fe

La Catedral de Barcelona
El vestíbul de l'Estació de França
El meu grup de gimcana a l'estació de França
El grup-habitació 2 ESO A

Torrades: si les van considerar prou importants per fer-ne una foto ho són per estar a aquest blog.

Passeig de Gràcia, a on estava situat l'alberg



divendres, 22 de febrer del 2013

Exposició sobre les energies renovables

A la classe de tecnologia hem fet una exposició sobre les energies renovables.
Al meu grup li va tocar la biomassa.
Aquí hi són les imatges de l'exposició.






dimecres, 9 de gener del 2013

"Happy Hour"

Per a la "Happy Hour" de 2n d' ESO A, el divendres, 11 de gener, s'ha de portar un aliment.
Jo he decidit portar una coca recoberta de xerop de sucre.
Per a l'elaboració de la coca són necessaris:


  • 4 ous
  • 200g d'oli
  • 300g de llet
  • 500g de sucre
  • 500g de farina
  • pela ratllada de llimona (per donar bon aroma)
  • 2 sobres de llevat
  • una mica de sal
  • La quantitat apropiada de sucre glas per fer la cobertura.
Preparació:

  1. Abocar el rovell dels ous a un bol. (Separar la clara i abocar-la en un bol una mica mé petit, sense que hi caigui gens de rovell al segon bol.) 
  2. Barrejar poc a poc el sucre amb el rovell.
  3. Abocar la pela de llimona ratllada i barrejar.
  4. Abocar l'oli a la barreja i remoure.
  5. Abocar la llet a la barreja i remoure.
  6. Barrejar poc a poc la farina i el llevat amb la mescla. 
  7. Remoure fins que no quedin grumolls, i la pasta sigui prou espessa.
  8. A l'altre bol, batre (amb una batidora elèctrica) la clara de l'ou, fins a que sigui tota escuma i sembli neu. Estarà llesta quan al inclinar el bol no es deformi l'escuma.
  9. Abocar l'escuma a la mescla prèviament preparada. Amb l'ajuda d'un cullerot, remoure lentament i amb suavitat, tot fent que la massa envolti l'escuma. Quan no es distingeixi la massa de l'escuma, estarà llesta.
  10. Abocar la barreja en un motlle, però deixant uns tres centimetres d'alçada sense emplenar. (El llevat farà que la massa s'expandeixi, i si no es deixen els centímetres, rebassarà i es cremarà.)
  11. Ficar dins el forn a una temperatura de 180 ºC durant uns 30-40 minuts. A partir dels 30 mins. anar revisant cada una estona. 
  12. Quan sembli cuit, introduir la fulla d'un ganivet. Si surt molla o humida, s'ha de deixar més estona al forn.
La cobertura s'ha de fer:

  1. Ficar en un bol la quantitat apropiada de sucre glas per fer la cobertura.
  2. Barrejar el sucre amb 1-3 cullerades d'aigua. (Cullerades de cullera de cafè). Si no hi ha prou aigua, posar una mica més.
  3. Barrejar fins a que quedi una pasta força consistent. (Però no massa).
  4. Abocar la cobertura PER SOBRE del pastís, quan aquest ja estigui preparat i cuit.



dimecres, 28 de novembre del 2012

Teler artesanal

A les últimes classes de tecnologia hem anat fent un teler, i amb llana hem fet un braçal de sarja.

divendres, 9 de novembre del 2012

dissabte, 20 d’octubre del 2012

dijous, 18 d’octubre del 2012

dimarts, 16 d’octubre del 2012

Photoshop 5

Filtre: Llàpis de color.

Imatge: Dovahkiin



Photoshop 4




dilluns, 8 d’octubre del 2012

dijous, 4 d’octubre del 2012

Photoshop 2

Vareta màgica; degradar; especificar direcció i magnitud.

dimecres, 3 d’octubre del 2012

Photoshop 1

Avui hem començat a fer servir el Photoshop 7.0.

dimecres, 12 de setembre del 2012

Curs 2012-2013

Avui és el primer dia del Curs Escolar 2012-2013.

dilluns, 11 de juny del 2012

Vista 4

La quarta fitxa del treball sobre les vistes dels objectes.


Vista 3

La tercera fitxa del treball sobre les vistes dels objectes:


Vista 2

La segona fitxa del treball sobre les vistes dels objectes:




Vista 1

Hem fet un treball sobre les vistes de un objecte.
La següent és la primera fitxa.